تاریخچه اینترنت:
نوشته شده توسط : alipour

تاریخچه
اینترنت: وب تاریخچه مفصلی داراست . بگذاری از نخستین شروع کنیم .
ژوئن سال 1857 (:D) :کابل تلگراف آتلانتیس ساخته شد و قبل از نقطه نهایی ماه جولای از روش اقیانوس، بخشی از آمریکا و بریتیش را به یکدیگر وصل کرد و در سال 1858 او‌لین انتقال داده ها از طرز آن کابل انجام شد که 17 ساعت ارتفاع کشید! کل طرح این کابل یک ناکامی بی نقص بود و تنها به بازه یکسری روز از آن به کار گیری شد .
سال 1866: در این سال کابل دیگری جایگزین گذشته شد که سرعت آن 80 برابر کابل سال 1858 بود و می‌توانست در هر دقیقه 8 کلمه را منتقل کند! البته بعد ها با استعمال از روش‌های گوناگون این کابل توانست تا 120 واژه در دقیقه را منتقل نماید . این کابل تا 100 سال زمینه به کار گیری قرار گرفت . تا سال 1997 حدود 90 کابل با ارتفاع مجموع 186000 مایل در بخشها متفاوت جهان قضیه به کارگیری قرار گرفت .
4 اکتبر 1957: یک عدد از مهمترین رویدادهای قرن بیستم ارسال اولی ماهواره فضایی عالم توسط وحدت جماهیر شوروی بود . این ماهواره با اسم اسپوتنیک-۱ (Sputnik 1) و وزن 83 .6 کیلوگرم در ارتفاع نزاع سرد (1940 تا 1990) که دربین شوروی و ایالات متحده ایالات متحده انجام گرفته بود به فضا ارسال شد . این تهدیدی از طرف شوروی به ایالات متحده بود که شوروی داعیه کرده بود قابلیت این را دارااست که شبکه‌های ارتباطی ایالات متحده را منهدم کند . در این سال مدیریت جمهور وقت ایالات متحده، آیزنهاور (Dwight D . Eisenhower) فرمان تاسیس موسسه تحقیقاتی توسعه یافته ARPA را بخشید .

طراحی سایت در مشهد

Sputnik
1 اسپوتنیک،
اولین ماهواره فضایی
7 فوریه 1958: موسسه تحقیقاتی آرپا (ARPA) متولد شد . نام این موسسه در سال 1972 به دارپا (DARPA) تغییر یافت . موسسه‌ای که پس از حدود 18 سال تاسیس اولین ماهواره موفق آمریکا را طراحی کرد، پس از تعدادی سال بر روی شبکه‌های کامپیوتری و تکنولوژی‌های ارتباطی تمرکز کرد . گفته می‌شود که این فعالیت با توجه به تهدید شوروی برای منهدم کردن شبکه ارتباطی آمریکا انجام شد .
سال 1962: محققی به اسم J .C .R . Licklider رهبری موسسه ARPA را برعهده گرفت . کسی که دولت آمریکا را وادار به استفاده تعاملی از کامپیوترها کرد . او برای بسط دامنه تحقیقات و هرچه پرسرعت خیس کردن فرآیند آن، تصمیم گرفت که این پروژه (ایجاد کانال یاد شده) را از موقعیت سری در آورده و آن را وارد دانشگاه‌ها کند . به این ترتیب این شاخه ARPANET نام گرفت .
سال 1969: او‌لین IMP ها (وسیله سوئیچینگ پکت داده‌ها) پس از ساخته شدن به چهار نقطه ارسال شدند: دانش کده کالیفرنیا لوس آنجلس (UCLA)، موسسه پژوهش ها استنفورد (SRI)، دانشکده کالیفرنیا سانتا باربارا (UCSB) و کالج یوتا در سالت لیک سیتی (UTAH) .
این چهار نقطه جغرافیایی به تیتر چهار گره (Node) از کانال قضیه به کارگیری قرار می‌گرفتند که توپولوژی آن به رخ ذیل بود:
او‌لین
اینترنت توپولوژی
اولی کانال بر مبنای پکت-سوئیچینگ


محقق کامپیوتر، Kleinrock در UCLA و گروهی کوچکی از دانشجو ها کارایی داشتند که با به کار گیری از شبکه پباده سازی شده، عبارت "login" را به کامپیوتر جانور در سمت SRI ارسال نمایند .
وی در مصاحبه‌ای چنین می‌گوید:
"We set up a telephone connection between us and the guys at SRI . . ."

Kleinrock:
"We typed the L and we asked on the phone, Do you see the L?"
"Yes, we see the L," came the response .
"We typed the O, and we asked, "Do you see the O ."
"Yes, we see the O ."
"Then we typed the G, and the system crashed" . . .

"Yet a revolution had begun" . . .

با

طراحی اپلیکیشن در مشهد
این که هنگام تایپ کردن حرف G سیستم کرش گردیده بود اما واقعاً یک انقلاب در ارتباطات هم شروع گردیده بود! سال 1972: لری رابرت (Larry Roberts) عضوی از موسسه DARPA تصمیم گرفت که این شبکه (ARPANET) را به صورت همگانی به اشتراک بگذارد . این ایده را با Bob Kahn (باب خان!)، عضوی از BBN (که پکت سوئیچنگ‌های MIT را ساخته بودند) در دربین گذاشت و تصمیم بر این شد که یک پکت سوئیچینگ و یک رابط پردازشگر ترمینال (TIP) را در هتل هیلتون (Hilton) در شهر واشنگتن نهاده و به یوزرها این قابلیت و امکان را بدهد که با استفاده از آن به شبکه ARPANET متصل شده و از آن در سراسر آمریکا استفاده کنند . پس از آن شبکه وب متولد شد که در سراسر آمریکا قضیه استفاده قرار می‌گرفت که بعداً به کل دنیا نیز ارائه شد .





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن در مشهد , طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: